Dėl mokyklos nelankančių vaikų socialdemokratai kreipėsi į ministrą: reikalauja aiškaus atsakymo

Dėl mokyklos nelankančių vaikų socialdemokratai kreipėsi į ministrą: reikalauja aiškaus atsakymo

Nustebinti švietimo, mokslo ir sporto ministro patarėjo Igno Gaižiūno teiginių, esą Lietuvoje ugdymo įstaigų nelankančių vaikų yra „tik vienetai“, socialdemokratai antradienį raštu kreipėsi į ministrą Gintautą Jakštą.

Oficialiosios statistikos portalo duomenimis, 2022–2023 m. Lietuvoje iš viso buvo 15 753 mokyklinio amžiaus vaikų, nesimokančių mokykloje. Nacionalinė švietimo agentūra anksčiau yra skelbusi, kad 2020 m. Lietuvoje mokyklose nesimokė 17,3 tūkst. mokyklinio amžiaus vaikų nuo 7 iki 15 metų.

„Patarėjo teiginiai neatitinka net ir pačios ministerijos ne kartą skelbtų duomenų. Deja, visuomenė nesulaukė esminio atsakymo: kiek vaikų nelanko mokyklos? O patarėjo komentaras apie tai, kuriuose registruose tie vaikai yra, kuriuose jų nėra, ne tik nepridėjo aiškumo, bet ir viską paskandino miglose. Lauksime oficialių atsakymų“, – paaiškina Seimo Lietuvos socialdemokratų partijos (LSDP) frakcijos seniūnė Orinta Leiputė.

Ministro patarėjas I. Gaižiūnas teigė, esą svarbu tai, kad nors tų vaikų „spalio 1 dieną nebuvo mokinių registre, ... jie buvo gyventojų registre“.

Socialdemokratai savo kreipimesi prašo atsakyti, ar patarėjo minimi „gyventojų registre esantys, tačiau mokinių registre neįrašyti vaikai“ lanko mokyklą Lietuvoje.

„Kiek šalyje, ministerijos žiniomis, yra ugdymo įstaigų nelankančių vaikų? I. Gaižiūno teiginys, esą „ugdymo įstaigų nelankančių vaikų yra tik vienetai“, neatrodo labai kompetentingas“, – rašoma socialdemokratų kreipimesi.

„Prašytume pateikti tikslų skaičių, kiek tokių vaikų esama“, – reikalauja socialdemokratai.

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija sureagavo, kai socialdemokratas Remigijus Motuzas atkreipė dėmesį į nerimą keliančius skaičius, kiek vaikų nelankė mokyklos 2022–2023 mokslo metais.

Komentuodama situaciją, LSDP pirmininkė Vilija Blinkevičiūtė klausė, „kas atsitiko, kas nepadaryta, kokios struktūros, kokios institucijos nedirba, su kuo nerandama bendros kalbos?“

Close